utorok 5. marca 2013

Erasmus mánia

Hm, nič sa mi nechce, deti moje. Odkedy som bola chorá, tak som si nějak zvykl na to, že nič nerobím. Prežívam na fantasy knihách a seriáloch.
Toľko k úvodu.
Teraz všetci na škole žijú Erasmom a vo vzduchu cítiť také to super vzrušenie keď všetci trkocú o tom kam idú, prečo tam idú a kedy tam idú. Všetci sú zrazu takí súdržní a najlepšie na tom je, že každý chce ísť úplne inam, čiže si ani nekonkurujeme (ale ostatné vyšmatlané krúžky sa nám určite pokúšajú naše miesta vyfúknuť, hajzli!). Ale všetci chcú ísť už v zime len ja ako jediná z celej planéty plánujem ísť na letný semester (síce s mojím priemerom dúfam, že pôjdem aspoň niekam čo neni Turecko ani Cyprus).
Do môjho širšieho výberu sa dostali nasledovné krajiny (do užšieho len prvé dve v tom poradí):
  1. Lotyšsko
  2. Nórsko
  3. Island
  4. Litva
  5. Dánsko
Lotyšsko
  • Lotyšsko, konkrétne Riga je úpne super v tom, že je potobné ako Slovensko, máme podobnú históriu a cenovo sú tiež podobní, kamka čo tam bola vravela, že bolo mrte
  • počasie: trochu ma zarazila vetička, že vo februári je tam "usually under -25°C", ale vykompenzoval to údaj o júnových teplotách 30°C
  • odchod: musela by som však odísť deň pred mojimi narodkami, smrk a fňuk a fňuky-fňuk
  • škola: odnotenie známok tam majú, že 10 je najlepšia a pri 3 si neprešla, to je haluz, ne?
  • intráky: nie sú tam intráky, čiže by som si musela nájsť bejvák s bohviekým
  • reč: naučím sa po rusky a azbuku, to je tiež cool! 
  • cenník: jogurt stojí podľa brožúre euro, viac si nepamätám
  • zaujímavosti: Mohla by som tam chodiť na hokej, pretože s Rigou hrávame. 
      • Škola má 1000 rokov a bojím sa, že tam straší.
      • V Rige jazdia aj trolejbusy!!! To ste vedeli? Ja teda ne a príde mi to mrte cool. 
Nórsko
  •  konkrétne prímorské mesto Bergen, kde je škola na útese fjordu a z intrákov máte výhľad na oceán a fotky sú stade také, že mám chuť nad nimi masturbovať a umreť rozkošou (čo by bolo celkom nepraktické, keby som tam bola, lebo keby som furt nad krajinou masturbovala tak by som bola z toho vyčerpaná)
  • počasie: upršané, v tom mi navlhnú moje skvostné vlasy, ktoré keď navlhnú vyzerajú ako pudel
  • odchod: na letný semester sa odchádza začiatkom januára (wtf?! kedy mám akože stihnúť skúšky na domovskej Uni?)
  • škola: je vraj ťažká
  • intráky: sú nádherné, na izbe môže byť jeden alebo dvaja, majú telku aj wc a ten výhľad na to pojebané more, ľudia!!!
  • reč: nórština je podľa mňa strašne cool a vo svojich životných cieľoch mám, že sa chcem naučiť dáky škandinávsky jazyk
  • cenník: 3 krát väčší ako u nás, je to najdrahšia európska krajina (áno, ja si vždy viem vybrať), Emin friend tam minul 700€ mesačne a ja nekradnem ani sa nechystám predať obličku
  • zaujímavosti: celá krajina je podľa mňa pokokot zaujímavá! Môj tato tam bol a vraj tam videl polárnu žiaru! Polárna žiara, haló! Veď to je popiči!
Island
  • Island je úplne mrte ale to mestečko sa nachádza na najsevernejšom cípe celého ostrova, proste že severnejšie to ani nejde
  • počasie: v lete neprekročí 11°C a ja som teplomilná, chápete
  • odchod: neviem, na ich stránke sa nedá vyznať
  • škola: sa nachádza pod zamrznutou horou plnou snehu
  • intráky: býva sa v domoch, v každom dome je 10 študentov
  • reč: islandština musí byť taktiež popiči, ne?
  • cenník: mrte drahota, asi tak o 0,5% menej než v Nósrku (síce letenka tam vyjde asi na 800€)
  • zaujímavosti: sú tam termálne pramene priamo v zemi a dá sa v nich kúpať, sú tam veľryby, polárne zvery (ovce asi ne), polárna žiara a všetko je tam také super polárne!
Litva
  • o nej som si ešte nestihla vyzistiť veci (lebo viete koľko to trvá študovať webstránku po anglicky mne, ktorá som rok po anglicky ani "hello" nepovedala?) a neviem sa rozhodnúť, či je lepšia Litva alebo Lotyšsko, lebo keď sa povie Litva tak ma napadne len Polly z Triedy č. 402 jak spieva "lžíce, lžíce, umývám své lžíce".
Dánsko
  • Kodaň 
Toľko k Erasmu a teraz utekám sa stretnúť so svojou bakalárskou ženou a konečne jej nejak dohovoriť, že by bolo fajn, keby mi v nejakej najbližšej dobe do AISu nahodila moju tému bakalárky.

3 komentáre:

Unknown povedal(a)...

No, som rada, že Rakúsko vypadlo zo zoznamu :-D Znie to popiči. Tiež by som nechcela ísť do zimy, teda ako Island je cool a tak, ale predpoklaám, že človek nemôže byť pol roka ponorený v tom termálnom prameni, ale keď 11 stupňov max? Ojojojoj.

vera cicero povedal(a)...

vsetko je take super polarne!!! umrem :D
ja som v luxe tiez potrebovala priblizne 650 euro mesacne, ale aj s najmom za izbu, takze ak to je tak, to sa da utiahnut ak vasi pustia chlup a budu calovat :D
inak podla tvojich opisov by som sla vsade, lebo si taka natesena, ja by som sa nevedela absolutne rozhodnut, teraz som rada ze my sme nemali na vyber, ale nam miesta boli pridelene :D
ale one, aj na evs som sa hrabala do nemecka a ked som dostala to miesto tak som si hovorila ze aj ine krajiny mohli byt dobre a lepsie a nakoniec je mi tu popici. lebo vies co? VSADE je popici!

Eliza povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený autorom.